Jollyroom – en storspelare inom e-handel i barnsegmentet – ingår samarbete med matbudsbolaget Foodora. Tillsammans lovar bolagen blixtsnabba leveranser av leksaker och babyprodukter. Ett klick på nätet till en knackning på dörren ska bara gå på 30 minuter. ”Vilken förälder har inte någon gång stått där timmarna innan ett barnkalas och glömt att köpa present? Eller känt behov av att akut fylla på förrådet med leklera, tuschpennor eller pärlplattor en morgon när vabben är ett faktum?”, säger Frida Ekholm, Head of New Business på Jollyroom, i ett pressmeddelande. Foodoras koncernchef Hans Skruvfors kallar samarbetet med Jollyroom för ett ”starkt kvitto på att q-handeln är här för att stanna”. Samarbetet kommer att initialt testas på en av Foodoras butiker i Göteborg. Planen att rulla ut Jollyrooms produkter på bredare front till hösten. Missa inte att läsa mer om Breakits bevakning av last mile-striden och de tyngsta spelarna som gör upp om spelplanen här.